50iniepoca - Forum dei 50 cc d'epoca

Monark

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view post Posted on 3/12/2008, 12:49

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chrisflandria
view post Posted on 3/2/2009, 12:54




Bike from Guido De Wit from Holland.
Equipped with Sachs 5 speed engine.
Approx. 17 cv and 170-175 k/h.
Guido is 64 years old, but there are less who can follow him on a race track.
 
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view post Posted on 3/2/2009, 17:33

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Thanks for information Chris.
So is this an original old GP bike, or is it a sefl made "special" ?

 
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view post Posted on 3/2/2009, 19:41
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NonMollo

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Serbatoio Kreidler adattato così così, carena tipo Jamathi, cilindro girato, freno ant. grosso ma non molto corsaiolo e cannotto con cuscinetti a rulli conici!! ....; è un misto di roba dell'epoca, altra replicata, comunque carina, e con un superpilota. Complimenti a Guido, ci fa ben sperare. Ho scritto in italiano perché Chris lo capisce bene.
Maurizio
 
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view post Posted on 4/2/2009, 11:11

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Ah ho capito.. Maurizio ha già fatto le radiografie.. Avevo riconosciuto solo il freno anteriore, ne ho uno anch'io. E' stradale ma fatto abbestanza bene, però un po' pesante non essendo in magnesio. In quello del Monark è stata aggiunta la presa d'aria. Allora immagino che la Monark gp originale sia solo quella della prima foto, con diverso telaio, mozzi, ecc ecc
 
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view post Posted on 4/2/2009, 11:19
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quattro chiacchiere ....
quattro chiacchiere ....
quattro chiacchiere ....

;)
 
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VRM Roffe
view post Posted on 1/11/2009, 23:55




Salve !

This will be my contribution to show a bit more the history of Monark and the devellop of it.
There was two bikes build the way we will se here from a GP race in former Jougoslavia.
It is the factory rider Kurt-Ivan Carlsson and the faster rider of Lars"Kinna Persson.
The name "Kinna" is because that is Lars hometown southwest of Sweden.
We se here the two riders at full speed on a straight during that race.
The picture is from summer of 1972.
this is how the bikes look liked and nothing else ..;=)


Questo sarà il mio contributo per mostrare un po' di più la storia della Monark e la sua evoluzione.
C'erano due moto costruite che vedremo qui, vengono da una corsa nella ex Jugoskavia.
Uno è il pilota ufficiale Kurt-Ivan Carlsson e il veloce pilota Lars "kinna" Persson.
Il nome "Kinna" è a causa del paese di provenienza di Lars, nel sud-est della Svezia.
Qui vediamo i due piloti alla massima velocità in un rettilineo durante una gara.
L'immagine è dell'estate del 1972.
Questo è come le moto erano e nient'altro ..;=)

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CITAZIONE (chrisflandria @ 3/2/2009, 12:54)
Bike from Guido De Wit from Holland.
Equipped with Sachs 5 speed engine.
Approx. 17 cv and 170-175 k/h.
Guido is 64 years old, but there are less who can follow him on a race track.

I say the bike have 13 HP at max and runs 125 Km.
Allmost everyone can overtake Guido..

Io dico che la moto ha 13 cavalli al massimo e fa 125 km/ora.
Quasi tutti possono raggiungere Guido..


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Salve !

This picture is the orginal factory livery and was made to race in Grand Prix race.
The picture is from 1972 and showes Lars Perssons bike.
At that time the the man behind this project was Göran Henningsson.
He is still well and working to keep the Monark name still alive. :D


Questa immagine è la livrea originale della moto che fu costruita per correre nelle gare Grand Prix.
L'immagine è del 1972 e mostra la moto di Lars Persson.
A quel tempo l'uomo che era dietro a questo progetto era Göran Henningsson.
Lui sta ancora bene e lavora per mantenere vivo il nome della Monark. :D


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Edited by ennedue - 2/11/2009, 09:14
 
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view post Posted on 2/11/2009, 09:19

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Thanks for precious information, in Italy we can't have them!
Do you think the bike in the first pictures of this page is original?


Everyone can overtake Guido....... : )



-----------



Grazie per le preziose informazioni, in Italia non possiamo averle!
Pensi che la moto nella prima immagine della pagina sia originale?


Tutti possono raggiungere Guido...... : )
 
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view post Posted on 2/11/2009, 14:16
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NonMollo

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Un piccolo OT, casomai lo spostate: guardate il manubrio, praticamente verticale. Capito Saarinen da dove aveva preso il suo particolare stile?
Dai 50ini! Le mani del pilota sono praticamente in carenatura e per rispettare la larghezza minima del manubrio (45 cm.) avevano messo due prolunghe angolate in orizzontale.
Maurizio
 
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view post Posted on 2/11/2009, 17:39

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E' vero non l'avevo notato! Ma si riesce a guidate con il manubrio così spiovente... ?
Per essere delle moto dei primi anni 70 sembrano molto moderne e all'avanguardia.
Per fare un confronto, cosa veniva prodotto in Italia, Spagna ecc nello stesso periodo?

PS: aspetteri qualche giorno a rimettere in ordine la discussione e a lasciare solo le foto... non vorrei disorientare gli utenti stranieri, immagino che per loro sia già abbastanza complicato scrivere qui.
 
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view post Posted on 2/11/2009, 18:29
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NonMollo

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La guida dei 50ini da corsa è molto particolare. Chirurgica. Il manubrio molto spiovente è solo una delle tante complicazioni; una in più o in meno ... Ma l'aerodinamica era un imperativo ai tempi, con quelle piccole potenze. Nei Kreidler pre-'72 non era raro vedere le forcelle corte senza la piastra superiore (di derivazione strettamente stradale Florett, come quelle gli attuali scooter) con i mezzi manubri che partivano praticamente dall'asse di sterzo. Ne ho pronta una fatta allo stesso modo con materiale moderno (Honda SH 50); appena la finisco metto la foto.
Maurizio


Ecco il mio manubrio nel '76, naturalmente "fatto in casa" perchè non ne ho mai visti in vendita molto inclinati.

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Edited by silvestro53 - 2/11/2009, 20:42
 
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VRM Roffe
view post Posted on 2/11/2009, 19:17




Salve Ennedue and Silvestro !

First it is OK with that discussion regarding the handle bars.

I have no problem following youre discussion.
And I will not be confused.. :P
I am only crazy to have a hobby like this.. hahaha:=)


Regarding the handlebars it was due to give as little fron area at possible.
I also like that "Jarno Saarinen" riding position and use it on my Minarelli.
It feels perfekt when you ride the bike:=)

I am using Google translator so I will be able to read what you guys write :=)

A whole new wourld has open up due to that program :=)

If we start with youre question :
Is the bike on top a orginal Monark.
The answer is Yes !

I have been in contact with Göran Henningsson today, to confirm the legacy of this bike.
This is the only bike that probably still alive today of them two bikes.
According to Göran the bike is in France at a colectors house.
It is probably for sale but the price tag is hallarius..
Where the other bike is we dont know if it exist or not:=(

Two years ago Göran started to look after his old bikes but they were not to be found or way too expencive.
That lead to build a new bike the third one.
Göran had all the orginal drawings so the task of make a new one was only to be done by a good
craftsman.
Also find "orginal" parts from that period, or look simular to that.

I will come back tomorrow or so, to continue to tell the story about Monark.

We keep in touch my friends.

Arrivederci!
Roffe
 
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view post Posted on 2/11/2009, 20:44
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NonMollo

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Go ahead Rolf! It's great.
Maurizio
 
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VRM Roffe
view post Posted on 3/11/2009, 20:37




Chiao a tutti ! ;=)

I had promisse to write more about the history of the Monark GP 50 cc project .
So this part two of this little story :)

I told that one of them Monarks was lost, but that was not true.
When I was looking for more information from a another source here in Sweden he told me that it still
exist but shown very rare.
That information made me dig deeper for more photos and storys behind that bike.
So today I have worked like James Bond to find out more.
Hopefully that will give fruit the comming days.
We will se about that.

Tonight I will start to give you readers a scanned page from a famous motor cycle magazin here in Sweden named MC-nytt!
The year is 1972 and the reporter is Robert Lavér sitting on one of the bikes.
He rides both the bikes and give his viuve about riding style engine caracteristisc etc.
There is two more guys there.
The team boss and constructor Göran Henningsson and Lars Persson.

Robert Lavér will show up later both in the seventies and also this year.
More info will come regarding that.

We can also se here what we talked about ealyer the VERY NARROW handle bars...

The ragliment says that the handlebars MUST be at least 550 mm in width.
therefor the funny tubes sticking out.

I dont know if you can translate the swedish magazin or if you want me to do the translation in English.
We see about that.

We keep in touch my friends!

Arrivederci a tutti ! ;)

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view post Posted on 3/11/2009, 22:03
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NonMollo

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Thank you Rolf for your research, and of course for the english version when will be possible. Yes, we know about the funny handlebars. When I was racing in the '70ies, the minimum width was 45 cm. and looking at the image I posted yesterday, you can appreciate how the bars are long to reach the legal width.
We're waiting for the next episode ...
Ciao,
Maurizio

 
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